Airis : Lebam dipipi


Salam 13 Syawal semua...
Arini mood kureng sikit...
Due to incident yesterday...



Nampak tak lebam biru kat bawah pipi Airis tu?


Emm...baru sehari ke taska dah dapat habuan..
Bukan nak melenting atau apa..
Cuma terkilan sebab bila tanya cikgu taska jawapan diberi 
 "Tak tahu...tak perasan plak"
Takkan la tak perasan pipi dah lebam biru gitu...
Bukan nak menyalahkan...
Cuma nak tau kenapa aje..
Kalau budak yang cubit mi anggap normal la sebab budak2 bila main sama2 macam2 la drg buat...
Tapi kalau cikgunya yang cubit?
Maklum la Airis meragam aje semalam sebab 1st day anto taska lepas 2 minggu cuti...
 
 
Whassup gambo ni ke hubby terus berangin dibuatnya...
Hubby suh mengadu dekat Pengurus taska la..
Bawak p wat medical check up la..
Jangan main2 dengan abah Airis ni..
Kalau bab anak uih sensitif bukan main...
Tapi mi cakap takyah la...
Malas nak panjangkan cerita...
Lagipun tak pasti Airis kena cubit dengan sape...
Lagipun lebam sikit aje...huhu
Walaupun sikit tapi dalam hati Allah sajelah yang tau apa yang mi rasa...huhu
 
 
Ni la risiko kena lalui bila anto anak untuk dijaga orang lain...huhu
Nak buat cmne...mi xde pilihan...
Ekonomi keluarga yang masih belum stabil memaksa mi bekerja untuk bantu hubby..
Insyaallah andai suatu hari nanti dimurahkan rezeki mi akan jadi suri rumah sepenuh masa..
Tapi bukan masa terdekat ni...


Memang tawakal jela bila anto anak dibawah jagaan orang lain ni..
Moga Allah sentiasa lindungi anakku dari sebarang kejadian tidak diingini lagi...
Nak tukar taska lain kat area sini bukan senang...
Sentiasa penuh je...
Lagipun tempat lain budak2 lagi ramai...
Kat taska sekarang anak2 kakitangan je...
Tapi tu la...dilema sungguh rasanya bila jadi gini..
Nak anto pengasuh pun ada risiko jugak...
Benda nak jadi anto ke mana2 pun sama je rasanya...
Uih kusut eh.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 

p/s: mood risau je bila terkenangkan Airis kat taska nun...Meraung2 dia bila mi anto pagi tadi..aduhai anak...

18 ulasan:

amal berkata...

aduh, kalau jadi kat shaheem benda camni pun sure amal x senang duduk. tp tulah, bila terpaksa hantar anak pada org lain mmg mcm2 risikonya. berdoala airis sentiasa berada di bawah lindungan Allah SWT..

achiek anis berkata...

tu la amal...tawakal jela...kdg2 bila dibawah jagaan kita pun klu benda nak jadi kena jugak kan...huhu

yUmiE AzuRa berkata...

huhu iman dh 2x kne gigit sebelum ni.tp xtanye pn dgn ticer sbb tau jela iman tu cmne kn.huhu.
mmg kte ni tawakal je anta ank g taska.moga2 Allah lindungi anak kita n cikgu2 taska tu jga amanah kita ni dgn baik.insyaallah

Chekgu Azrine berkata...

Klu biru cmtu bkn kena cubit kot sis..mgkn jatuh lebam..sbb aish klu terhntuk atau tersembam mmg benjol dahi..pastu jd biru esknya..xthula klu cubit kuat..klu akk maunya mrh kot klu sng2 taska jwb xthu..amboi..sngnya jwb!!

Sura Mohd berkata...

kesiannya kat Airis..kalau akak mau berapi jugak kalau jawapan camtu..apapun doakan semoga anak2 kita selamat sepanjang dlm jagaan orang lain..
#akak pun kenkandang slalu terpikir nak duk umah je..tp apakan daya ..perlu membantu suami..#

achiek anis berkata...

tu la...tawakal je sebenarnya...huhu

achiek anis berkata...

tak sure la sis..tapi kalau tengok cam kena cubit...kalau budak2 cubit mi tak kisah kak...tak tau la nak kata ni dh sume tak tau...huhu

achiek anis berkata...

tu la kak..klu dengan hubby memang dia melenting dah...anis ni pk sebab drg jaga anak kita je..malas nk bising2 sangat....huhu

Eta berkata...

sedihnye tgk. sian airis..

achiek anis berkata...

kan eta...walaupun sikit je tapi terkesan dihati...huhu

Wawa berkata...

Same mcm daddy naila...mama cubit pun kne marah dgn daddy jugak...hihi

achiek anis berkata...

hehe...abah airis tak marah kalau mami airis yg cubit2 manja...kalau org lain cubit or sentuh anak dia memang dia marah...hehe

ctmah berkata...

memang kena tawakal n berserah je dear.baik nursery or baby sitter, 2-2 berisikokan

Kakzakie berkata...

Kakak pun kurang percaya sebab kalau sampai lebam macam itu mustahil masa terjadi Airis tak menangis. Tak logik betul. Kakak bab anak pun macam abah Airis tak ada toleransi. Jgn pandang sebelah mata dik... baik berhati-hati, sesal dulu pendapatan sesal kemudian tak berguna..

Zee Suhaini berkata...

nampak sangat birunya tuh..kesian kat budak..kecik lagi mana tau nak cakap..

achiek anis berkata...

betul tu...kdg2 bawah jagaan kita pun boleh jadi jugak kan...

achiek anis berkata...

emm tu la kak....smpi arini lebam tu tak hilang lagi...harap pasni tak jadi lagi la....

achiek anis berkata...

kan...bila kita tanya dia sengih2 jela....

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015