Aidilfitri 1434H : 2 Syawal : Cirit Birit : Muntah : Berisikah?


Salam 8 Syawal semua..
Mood raya lagi oiiiii.....
Walaupun daku bekerja disiang hari tapi dimalam hari daku tetap poie beraya...
Raya Sakan tahun ni...ngeh3...
Ala...tu pun sebab hubby ada...masih cuti lagi..
Lepas dia habis cuti duk diam2 jela kat rumah...
Sape suh taktau baca maps..
Kan dah padan muka kena duk umah aje...
Opsss....nak cite pasal raya kedua tapi duk bebel cite lain plak...ngeee


Actually masa raya kedua memang tak jalan raya sangat..
Just pegi open house rumah sepupu aje..
Puncanya?
Daku dilanda keciritan...kebiritan...kemuntahan...huhu
Melepek aje kat rumah....
Sampaikan semua sedara mara ingat daku ni berisi lagi...
Terpengaruh la jugak kot2 betul2 berisi..
Siap minta hubby belikan UPT check...ngeh3...

Hasilnya :
negatif 

Memang sah la keracunan makanan aje...ngeeee
Sejak malam raya pertama tu lagi daku dah melepek...
Toilet jadi sahabat paling akrab la malam tu...
Akibat makan macam2 tak ingat dunia disiang harinya ke?...
Dah poie beraya kan..nak plak semua rumah jamu makanan sodap2...
Mana tahan tengok aje...ngeh3...
Tapi kan....
Sebenarnya....
Sebenarnya....
Sebenarnya....

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

 
BUKAN makanan yang banyak tu jadi punca..
PUNCAnya ialah AIR OREN...
Perut daku memang tak sesuai minum air oren bebanyak...
Tiap kali poie beraya sume rumah di jamu air oren..
Yang daku ni plak kepala ngok ngek...
Dah tau tak leh minum tapi p sebat jugak..
Kalau dulu2 masa anak dara rajin la daku meminta segelas air suam pengganti air oren tu...
Tapi sejak kawen n jadi mak2 ni malas plak daku meminta2...haha...alasan....
Akibatnya dah kurang sehari aktiviti raya sakan aku...haha...

Tapi kan...
Usus daku memang bermasalah pun sejak kecil lagi...
Tak leh minum air bergas...
Tak leh makan benda masam2 macam jeruk2 tu...
Tak leh makan pedas2 sangat...
Tak leh makan black pepper...
Seafood pun tak leh dulu...tapi sejak kawen ni dah boleh makan dah...
Heaven rasa...ngeee
Kalau makan jugak....terima la akibatnya...
Sebab tu bila preggy dulu senang je nak avoid benda2 camtu...
Alhamdulillah sebab tu agaknya Airis xde kuning dulu...ngeee...
Eh ada kaitan ke....ah lantak...ada daku kisah....ngeh3...
Ok la...tu je nak cite arini...
Sebab tak raya sakan so xdela gambo untuk tatapan korang dalam entry ni...
 



 

2 ulasan:

Fa Az berkata...

igt kn kot la airis nak dpt adik hehehe

achiek anis berkata...

haha..airis tak puas jadi adik lagi...ngeeee

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015