Baiti Jannati : Peti Ais

Selamat pagi semua...
Mood pagi ni terajin plak nak wat entry...
Musim Entry Rumah katanya...ngeeeee

Arini mi nak share dengan korang pasal apa ada dalam peti ais mi pulak...
Mood kawasan dapur tak habis lagi ni...
Kesinambungan katanya....
 

Peti Ais Kesayangan

Bahagian Atas Sejukbeku

Bahagian atas ni penuh dengan stok susu Airis je..
Dalam tipuware tu baru la stok ayam,udang, ikan bagai...
Haip...jangan ingat susu mi melimpah ruah uols...
Stok cenggini sebab outputnye low than input...
Coz Airis kan dah xmo EBM...
Ni hasil perahan sebab nak maintainkan susu aje uols dan dikongsikan bersama anak susuan..
Apa-apa pun Alhamdulillah tetap bersyukur coz masih mampu menampung
 keperluan Airis dan Khayra (anak susuan)..

Bahagian Tengah

Bahagian tengah ni mi letak chilled EBM pada rak pertama
Rak kedua tu biasa je letak makanan Airis yang nak disejukkan sementara nak pegi Taska..
Masa amek pic ni malam so kosong disitu...ngeee
Rak ketiga mi letak segala rempah ratus, dah bahan2 kering lain yang sesuai disejukkan...
Rak bawah tu pulak sayur mayur yang bukan hijau...emm macam lobak ke...timun ke....tomato ke...
Dan 
Laci terkahir tu pulak mi letak sayur mayur hijau yang berdaun...
Sebab kalau letak dekat rak biasa nanti sayur mayur mi jadi rosak...
Mungkin suhu peti ais ni sejuk sikit sebab mi nak sejukkan susu2 tu...
Dalam laci tu juga mi sumbat buah-buahan...

Bahagian Pintu
 
Ni la bahagian pintu...
Tak penuh pun uols....
Takde hubby ni peti ais pun kosong aje..
Mood nak memasak ke laut...
Ada stok makanan pun untuk masak untuk Airis je...ngeeee

Bahagian rak telur ofkos la letak telur kan...
Rak kedua just letak asam jawa segera dan kiub ayam...
Kiub ayam wajib ada coz mi suka buat sup...ngeh3...masakan paling senang uols....haruslah kan...
Rak ketiga tu pulak segala ubat-ubatan mami, abah dan Airis....
Rak keempat dan kelima pulak seperti yang terpapar la...
Takde air kosong sejuk sebab kami laki bini kurang minum air sejuk...
Ais batu pun kami tak buat...
Kalau orang datang baru kelam kabut p beli ais...haha

ok la uols..ni jela yang ada dalm peti ais mi untuk tatapan korang...ngeeee

8 ulasan:

UMIE SUE berkata...

suka tengok ebm tu....

♥ ROS ♥ berkata...

Bestnye .. Peti ais ros pnuh mkanan je.hehe

lia berkata...

seronoknyer tgk stok ebm masih byk & siap ada anak susuan.... syabas!!!

achiek anis berkata...

Alhamdulillah...rezeki Airis...

achiek anis berkata...

hehe...kalau tak peti ais kita pun penuh makanan...tapi sejak hubby kursus 6 bulan dekat terengganu ni kosong aje peti ais tu...ngeee

achiek anis berkata...

Alhamdulillah kak...walaupun sekali pump dah tak banyak tapi boleh lagi menampung anak susuan...sebab airis kan dah xnak EBM...so perah wat buh dlm makanan dia n bg anak susuan je skg ni...

cikpingu berkata...

peti ais umie fail..hahaha....

achiek anis berkata...

haha...nape? cer cite sikit....ngeee

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015