Perkembangan Anak Bujang : Kays Sudah 1 Tahun 5 bulan




Assalamualaikum semua...
Hari ni terasa nak update entry anak bujang nan sorang itu...
Last update perkembangannya masa umber satahun...
Kalau Airis dulu tetiap bulan mami update perkembangan kan...
Maaf la dik, bila anak pertama memang teruja lebih sikit...
Bila dah masuk 2 ni kurang sikit keterujaanya tu..
Apa pun mami tetap sayang anak mami semua tau...bukan sebab pilih kasih ke apa...
Kasih sayang sama je...

Ok meh kita abadikan perkembangan awak ye dik...
Mana tau kot nanti Mami dah hilang ingatan perkembangan tumbesaran awak so mami leh baca sini je...
Sejak dah masuk usia 1 tahun lebih ni macam2 ragam awak dik...kuat makan, kuat susu, kuat meragam...
Hope kekuatan awak tu jadi kuat jugak untuk jadikan awak manusia berguna suatu hari nanti...Insyaallah

Antara perkembangan di usia antara usia 1 tahun hingga 1 Tahun 5 Bulan :


- Mula berjalan genap umur 1 tahun 1 bulan..


- Belajar minum air pakai cawan walaupun asyik tersedak sebab tunggang semua sekali...



Yang ni mami tak leh lupa...habis jadi hantu ayong kata...keras perut mami gelakkan awak masa ni...


- Seorang yang gemar pada makanan...sebab tu mami suka masak sebab awak makan je apa mami buat...pandai awak
hati mami kan...love u son...cuma kurang suka makanan jenis bertali macam bihun.kuew teow dan spagethi


- seorang yang masih kuat menangis sejak dari lahir...kadang2 mami pun nangis sekali tak larat nak layan..


- seorang yang mudah senyum dan peramah walaupun masih bahasa baby yang diucapkan...yang boleh sebut setakat ni 'mi' Abah' 'betoi2' 'bak' 'aceh ( terima kasih) 'Dua' 'sploh' (sepuluh)...





- dah kenal orang...hanya nak mami or abah aje...orang lain tak boleh sentuh...tangisan akan berlaku andai
di paksa...hehe



- masih peminum tegar susu mami dan reject botol...Alhamdulillah rezeki kamu...hope berjaya hingga 2 tahun usia kamu nanti dik..sebab tu masih bambam badannya...demam ke tak sihat ke susu still minum macam biasa.. masih bangun menyusu 2 jam sekali di waktu malam



- dah pandai berebut mainan dengan kakak dan menangis senjata utama untuk taktik rampasan mainan dari kakak sebab kakak akan mengalah bila dia menangis...hehe


- Dah serasi duduk di carseat sebab hari-hari ikut mami ambil kakak di sekolah...kalau tak meraung macam dipukul kalau letak di carseat


- sangat fokus kalau bermain dengan mainan seperti ni...cuma kalau tunjuk flashcard or buku memang awal2 dah lari...haha


- sangat suka mandi dan main air walaupun suhu sini bawah 10 darjah...tapi main air suam la..air sejuk memang menjerit budak ni...

- kulitnya masih agak sensitif kalau tak disapu losyen untuk lembabkan...



ok la...setakat ni je dulu perkembangan anak bujang buat masa ni...kalau rajin nanti mi update lagi...nak pergi ambil kakak kat sekolah dah ni...




2 ulasan:

Putri berkata...

Dah besar dah
yg pandai cakp "betoi2" "dua" "sepuloh" tu mesti blajar dari upin ipin...

achiek anis berkata...

Tu la..pengaruh upin ipin la tu...

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015