Airis : 1 Tahun 2 Bulan : Tantrum

Assalamualiakum...
Entry di pagi hari...
Mood rajin la konon2nya...

Dah lama tak share perkembangan Airis kat sini..
Lama ke? hahaha...

Emm...sejak ketiadaan Abah dia kat rumah ni perangai Airis berubah sikit...
Suka Mengamuk !!! a.k.a tantrum...

Nak tau tantrum tu apa?

Aiyaaa...kadang2 stress mami dibuatnya...
Nak2 lagi bila tinggal dekat taska...
Waktu lunch mi p tengok dia kalau sempat la...
Mula la buat perangai....keriau macam budak kena pukul...
Padahal xde buat pape pun....

Jenuh nak pujuk...
Bagi susu tak mau...
Bagi makan tak mau...
Bagi mainan takmau....
Usung sana sini tak mau...

Last2 bawak dia keluar taska amboi kemain terus menyengih....
Nak keluar taska rupanya...
Mi perasan dia start buat perangai ni sejak cikgu kesayangan dia berhenti dari taska tu..
Ganti dengan cikgu baru...
So takdak keserasian kot...
Tu yang asyik ngamuk je..
Yela cikgu lama tu dah jaga dia dari umur 2 bulan sampai 1 tahun 2 bulan...
Mau tak ngam...ngeee


Cikgu Ina Kesayangan Airis 




Tapi biasa aje perkembangan cmni kan...
Kita sebagai mak bapak ni kena la bersabar lebih bila melayan anak kecil...
Anak Kecil itu kan Ahli Syurga...
Stress macam mana pun jaga depa ni kita tetap cair bila tengok kecomelan dah keletah depa kan...


gigit lidah tu baru tau

 harap2 tantrum Airis ni tak lama la...


p/s: kalau anak korang wat perangai korang buat cmne ek?
cer kongsi sikit....

4 ulasan:

lia berkata...

susah hati gak kan kalau cikgu bertukar2 ni... mcm taska anak2 akak gak...

ermmm kalau depa tantrum, akak akan wat derk jap pas2 baru ckp elok2 kat depa... sbb kalau layan, akak lak naik hangen nnt he3

achiek anis berkata...

tu la kak...dah 2 mgu dgn cikgu baru ni dia macam tak serasi sangat...asyik nangis je...huhu

hehe...saya pun kdg2 bior je dia....kalau abah dia ada abah dia duk melayan...sabar sungguh abahnya tu....

saya pun kdg2 cepat naik hangen jugek....ngeee

JunAina berkata...

Akak tak ada pengalaman hantar anak ke taska. Semua anak2 adik yg jaga kebetulan kami dok dekat2.

achiek anis berkata...

emm airis mmg dari lepas pantang hantar ke taska...no choice kak...hubby kurang yakin klu hantar babysitter coz xde certificate katanya...family in law dekat tp semua kerja...huhu

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015