Korbankan Kerjaya Demi Anak

Salam Semua...
Lama tak bersua..
Banyak cerita yang nak dikongsikan bersama..
Tapi kekuatan untuk menulis tu baru je menjelma atas apa yang terjadi sebelum ni..

Ye...arini lebih kurang 3 bulan daku bergelar suri rumah sepenuh masa..
Atau dikenali juga sebagai Domestic Engineer...
Kerlas nama ko...ngeee

Keputusan yang diambil demi anak2 tercinta...
Pengorbanan yang amat besar hanya kerana anak-anak..
Bukan sekadar berkorban kerjaya tapi
Korbankan juga masa sosial bersama rakan2 sekerja
Korbankan waktu rehat yang dahulunye diatur jadual masa
Korbankan keinginan diri dalam berbelanja
Korbankan hubungan dengan dunia luar waktu siang harinya
Tiada lagi waktu santai lepak ngan kawan2 ke mana2 waktu rehat hari Jumaatnya
Tiada lagi waktu berjalan2 dengan kawan2 di jualan Puspanita....ngeeee
Tiada lagi ke jualan warehouse ketika rehat waktu bekerja...
Tiada lagi hidangan enak waktu lunchnya bila anak buat perangai tantrum tak tentu hala...
Semuanya demi  anak-anak tercinta...


Menjadi Domestic Engineer memang perlukan kesabaran yang tinggi
Dengan melayan kerenah  si kakak yang sedang membesar memang bikin sakit kepala
Boleh diserang darah tinggi lagaknya
Kesabaran yang kadang2 sengaja diduga
Tapi apakan daya...kadang2 kemarahan tu terlempias jua..
Dengan si kecil yang menangis menjadi hobinya...
Yang memang taktau apa punca...
Tapi itulah pengalaman yag paling bermakna...
Asalkan anak-anak di depan mata..
Terpelihara kebajikan sakit peningnya....
Tak perlu risau bila ditinggalkan berjam lamanya ditangan penjaga...

Semua mi lakukan ni Lillahhitaa'la..
Moga ada hikmah disebalik semuanya..
Insyaallah ada rezeki lain terbuka luas didepan mata...
Kerana janji Allah setiap anak tu ada rezekinya....



p/s: Jangan lupa like page FB Anis Cheesecake ya...business kecil-kecilan mami untuk tambah pendapatn keluarga...





11 ulasan:

safurara berkata...

sedih lak baca.good luck nis! aku doakan dr jauh

Mila Hilas berkata...

xpelah mungkin ad rezeki lain yg menanti.semoga anak2 ini dpt membalas jasa yg dh ibu nya lakukan

achiek anis berkata...

Insyaallah...tq rara....

achiek anis berkata...

Insyaallah yakin dgn janji Allah pasti ada hikmah sebaliknya kan sis

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Pengorbanan yg bagus tu Anies.. betul tu anak2 terjaga bila sendiri yg didikan..

Aeen berkata...

insyaAllah..pasti ada rezeki lain yg menanti.....bestnyaa dpt jadi suri rumah sepenuh masa... :)

ameris berkata...

tahniah anis... jeles sgt.
bila la turn akak.

nadiah hanum berkata...

Salam sis...tahniah atas keputusan besar yg diambil demi ank2...semoga bahagia bersama anak2

Chekgu Azrine berkata...

Alhandulillah..pengorbanan yg ckup besar tu cik anis..tahniah ye

erin berkata...

congrats anis, boleh jaga anak sendiri, anak yg hebat dtg dari mommy yg hebat nanti..hehe, moga kita sama2 jd supermom, walaupun aku ni still keje lagi..hahaha

Allene ALineWorks berkata...

tak pe nis.. ko bertuah dapat jga anak2 sendiri... aku pun tgh mencari ruang lagi ni. pasni nak free... boleh kerja sambil jaga anak... =D

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015