2nd Pregnancy : Ngidam Telur Ikan


Salam semua...
Klu yang friend ngan mi kat FB mesti perasan mi pernah up status ngidam telur ikan kan...
Tiap kali pregnant mesti mi ngidam telur ikan ni..
Puas dah mencari sekitar KL n Selangor..
Memang susah nak jumpa...
Ikut musim kata peniaga2 ikan ni..

Mi ngidam telur ikan yang sebiji-sebiji macam gambo bawah ni ...

Sumber : Google

Memang susah nak dapat kalau bukan musimnya...
Selalunya ikan yang ada telur cmni ikan seludu, mayung, ploktan..

Sumber : Google
Akhirnya setelah 6 bulan mencari..
Mak n papa mi dapat beli kat kampung..
Itu pun 2 sarung je dapat dalam 2 ekor ikan seludu...
Boleh la wat lepas ngidam mi..
Biasanya telur ni sedap di masak kari atau masak lemak cili padi...
Kali ni mi request mak masakkan masak lemak cili padi...
Bukan mi je yang suka...
Adik beradik yang lain pun join makan sama..
Benda susah jumpa la katakan...
Alhamdulillah...lepas dh ngidam mi..
So, takde la meleleh air liur adik baby nanti...ngeh3...
Terima kasih Opah & Tokwan....

Telur Ikan Seludu Masak Lemak Cili Padi Yummiesss

11 ulasan:

Allene berkata...

masak lemak cili api tu yang terangkat tu...

achiek anis berkata...

hehe...tau xpe...feberet tu

Mimy Hamid berkata...

tak ngandung ni pun sukaaaaaaaaaaaaa...ah sudah nak gak la..mana nk cari telur ikan ni..

achiek anis berkata...

alamak...seb baik tak ngandung kak mi...ngeh3....mmg susah nk jumpa kak..kena rajin beli ikan2 tu la kot2 ada telurnya...

mrs kayrul berkata...

tak pernah makan....klu org mengandung nie mengidam mesti sedapkan telur tue

Chekgu Azrine berkata...

Serius akk xpnh mkn plak..tp tgok kecur2 plak liur .nsb tak preggy..
Syukur dapat jgk melepas ngidam sis yek..kikiki

achiek anis berkata...

cer try nnt sis klu jumpa...ngidam kan...dpt haruslah sedap......ngeeee

achiek anis berkata...

try la klu terjumpa nnt...mmg unik rasa dia...kenyal2 gitu..alhamdulillah lepas ngidam adik baby...

Masitah Abdullah berkata...

sedapnya...ni fav mak eta jugak ni. hehe

achiek anis berkata...

kt kmpg sng sikit nk cari kan eta...tp ikut musim jugak...:)

jamal rahim berkata...

kalau yang mengandung tu, takpa la juga, tapi kalau yang termengandung, terngidam pula nak makan telor ikan mcm tu, siapalah nak tolong cari, kesian, kesian, kesian, kah kah kah.

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015