Aktiviti Balik Kampung


Salam semua..
Cerita 2 minggu lepas baru nak update..
Bz katanya...
Kat rumah memang tak sempat la nak mengupdate kan..
Bz membaking gitu...
Moga Allah terus murahkan rezeki keluargaku dalam pernigaan kecil-kecilan kami...Insyaallah..

Lama jugak ktrg cuti masa tu..
Lebih kurang 6 hari...
Asalnya saje balik menjengah keluarga dikampung..
Tup tup isninnya papa mi kena operate mata..
Alhamdulillah semuanya dah selamat..
Operation buang katarak mata...
Setelah 3 kali terpaksa ditangguhkan akhirnya berjaya juga dilakukan pada 13 Januari 2014...




Operate sebelah kiri...sebelah kanan Insyaallah 6 bulan lagi akan dioperate jugak..
Sebelum ni kedua-dua belah dah kabur penglihatan papa mi ni..
Alhamdulillah dah operate ni dah terang katanya...

Disebakan papa mi tak sihat so ada kerja menanti kami laki bini...
Nak tau apa?



Agak2 tau tak buat apa?
heeeeee...ok kasi zoom sikit...



dah tau ke?
hehe...ok la..ok la...saje je kan...
ni ha.....



Kutip durian je sebenarnya...
Kalau tak poie kutip nanti cik B tolong makan..
Sayang tau...
Ni Dusun warisan keluarga mak mi...
Tak jauh dari rumah...kat kampung lain je..
Kali ni tak banyak sangat buah..
Alhamdulillah cukup untuk dirasai ahli keluarga je..
Memang dah tak jual sebab sikit..Untuk makan2 aje...

Selain tu ada lagi pokok buah-buahan lain...
Ada yang hasil tanaman arwah tokwanmi..
Ada hasil tanaman mak dan papa mi...
Lepas papa mi pencen ni la keje dia hari-hari selain menoreh...



Pulasan




Buah Dokong/Duku


So, petang2 aktiviti ktrg wajib ke kebun kutip buah-buahan ni...
Tapi budak kecik tu kena tinggal la...kang habis digigit nyamuk plak kan...ngeee
Walaupun tak banyak tapi cukup untuk dinikmati kami sekeluarga..
Berbudi pada tanah Alhamdulillah ada hasilnya...
So, bila dah nak balik Putrajaya semula macam2 bekalan la penuh dalam kereta..
Pakej dengan bau durian sekali..
Nak elak bau tu melekat lama ktrg letakkan roti dekat bungkusan durian..
Alhamdulillah dapat kurangkan bau..
Tak caya? cer korang try nanti...

Ok tu jela nak share..
Pada yang bertanya psal resepi ayam hainan tu nanti mi update ya...
Malas nak transfer gambo kekdahnya....

2 ulasan:

lia berkata...

wallaaaaa dap nyerrrr durian...

achiek anis berkata...

hehe..dh habis dah kak

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015