Kedai Makan Upin Ipin Bangi



Salam 1 Safar semua..
Dah masuk bulan baru lagi dalam kalendar Islam..
Alhamdulillah masih diberi nafas oleh Nya untuk menjalani kehidupan..

Sekarang ni musim hujan dan banjir..
Harap semua yang terlibat berhati-hati dan tabah menghadapinya..
Rancangnya nak ke Kemaman esok pagi menjemput hubby yang habis kursus..
Tapi peracangan Allah itu hebat kan..

Dengan keadaan cuaca dan banjir sekarang mungkin rancangan tu terpaksa dibatalkan..
Banyak jalan sekitar Pantai Timur ditutup sebab paras air semakin meninggi...
Semoga Allah lindungi my hubby dan insan-insan lain yang terlibat disana..
Insyaallah....Ameen...

Arini nak share dengan korang pasal Kedai Makan Upin Ipin Ahad lepas (1/12/13)..
Banyak Cawangan sekitar Lembah Klang ni...
Negeri Melaka dan Perak pun ada...
Klik Sini untuk info selanjutnya..
Disebabkan Bangi yang terdekat dengan Putrajaya so kami terjah situ jela...

Tujuan asal kami ke sini sebab nak naikkan selera si kecik Airis tu..
Kan sebab dia demam aritu langsung takmo makan...
Sampai je depan kedai terus sebut Pin...Pin...
Kemain ko kenal kan dik..
Semangat je ko tengok Upin Ipin kan...

 
 Kedai ni terletak berdekatan Taman Tasik Cempaka Bangi..
Corner Lot...Dari tepi jalan dah boleh nampak kedai ni..

Masuk je dalam kedai tu memang dipenuhi dengan Upin Ipin jela sekeliling kedai..
Dekat wall, TV, ais krim pun sume Upin Ipin...
Kemain seronok Airis duk Pin Pin sana sini...
Ada juga dijual cenderamata Upin Ipin 
macam tuala mandi, patung, botol air, alat tulis dan macam-mcam lagi la..
Kengkonon nak belikan Airis patung Upin Ipin seketul..
Tapi bila tengok regenya...mampu sengih jela...
Macam tak berbaloi plak kan...dah ler kecik je...ngeeee







Antara menu yang ada ofkos la Ayam Goreng kan...
Selain itu ada menu Nasi Kerabu, Nasi goreng , Nasi Ayam, Chicken Chop...
 Mi order Nasi Paprik Daging...
Hubby plak order Nasi Ayam BBQ..
Adik mi order Nasi Goreng Atok...
Dan untuk Airis kami order Bubur Nasi je...

Ayam Goreng tapi bukan 2 singgit tau
 
  
Nasi Goreng Atok

Gambar makanan mi tak amek so cilok dari FB Kedai Upin Ipin je..

Ingatkan dah seronok duk tengok Upin Ipin tu Airis nak la makan..
Tapi hampeh je...tetap kelaut seleranya...
Nak main ajelah kejenya..
Nak tengok Upin Ipin sana sini...
Sudahnya mak paknya je yang kenyang...
Aduhai anak....





Kalau bab rasa dan harga boleh la tahan...
Sedap la jugak...
Walaupun sambal mi dapat pedas kemain...
Sudahnya daku sakit perut...aptb..
Dasar perut sensetif pedas gitu la....

Pastu drg ada sediakan borang kepuasan pelanggan gitu..
So, hubby cadangkan supaya diletakkan mainan yang boleh dimain untuk budak-budak..
Coz drg kena la faham kan kalau mainan tu sekadar letak dalam cermin 
Memang melalak la budak2 tu nak..
Patut dah tau pelanggan mesti ramai budak-budak so kena la letak mainan yang boleh dimain...
Bukan sekadar display je...
Itu cadangan hubby la...
Harap pasni ada la improvementkan...
Kalau sekadar amek balik borang yang dah dikomen
 pastu simpan je buat pekasam nak watpe kan...

Daku bukan komplen tau...tapi sekadar cadangan...
Nak terima atau tak terpulang la pada drg....

Sebelum balik haruslah sikecik tu bergambo kenangan dengan Upin dulu..
Ipin sebelah pintu sana..
so kita amek sebelah je la dik oi...



Korang tengok...
Bajet cam model..
Jenuh panggil suh pandang kamera..
Hampeh je...
Candid la sangat ko kan dik....

Ok tu la jela nak cite...
Maceh sudi baca....ngeee


14 ulasan:

erin berkata...

alorrr comel airis dgn rambut lurus dia tu

achiek anis berkata...

rambut dia mmg gitu..nak ikat pun susah..getah takmo lekat sangat..rambut halus....

lia berkata...

x pernah cuba g kedai U&I ni...

achiek anis berkata...

boleh la nak cuba...biasa2 je rasanya...ngeee

e k i n ♥ y u s r i berkata...

same baju ngan zaralah kuning tue
hehehe
beli kat hytex

achiek anis berkata...

aah...beli kat hytex je....jimat...heeee

Mohd Zarin berkata...

Salam, mcam best je

achiek anis berkata...

bawak budak2 best la....menu tak banyak sangat...just nice

Nadt berkata...

haaa..kalau bawak saif ni pun maunye dia melekat je kat mainan tu tak nak makan gak..hii..

UMIE SUE berkata...

anak su pun minat upin ni.nanti bawak pi yang shah alam la

Chekgu Azrine berkata...

Dkt umh akk ada jgk..5 mins je dr umh..tp xpnh sggh mkn sbb mhl dan kurang sedap sikit bila kwn2 citer..huhu..so xd la plan nk gi..ngee

achiek anis berkata...

aah nadt...kang asyik la duk pegi dekt tempat patung tu je....

achiek anis berkata...

sila su...sila...heeee

achiek anis berkata...

aah rasa biasa2 je...nasi ayam not bad la...rege tu dah standard kedai makan area bangi dah..biasa le.....ngeee

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015