Jalan -Jalan Cari Makan : Mee Ketam Kuala Lumpur

 Salam dan selamat pagi semua...
Arini mi nk share pasal aktiviti minggu lepas masa mak n papa mi datang umah mi..
disebabkan mi dan hubby keje so terpaksa la berjalan2 di malam hari...

Jalan-jalan cari makan kami adalah Kedai Mee Ketam Kuala Lumpur..
tapi bukan dekat KL tau..ktrg pegi yang dekat Shah Alam tu..
yang belakang Unisel tu...dekat Seksyen 7..masuk ikut Petronas Seksyen 7 tu...

Asalnya nak pegi makan kat kedai Mee Udang Galah sebelah kedai Mee Ketam ni...
TAPI...
nama aje kedai Mee Udang Galah...bila order nak Mee Rebus Udang Galah boleh plak pelayan tu cakap "sori kak...Udang Galah xde stok arini"
boleh pulak macam tu kan..nama aje Kedai Mee Udang Galah tapi udangnya xde...
So hubby terus ajak pegi kedai mee ketam ni..sebab sebelah aje kan...hehe...

Walaupun menu utama kedai Mee Ketam ni adalah Ketam Nipah..tapi drg pun ada menu Udang Galah...
Alhamdulillah lepas gak niat nak bagi mak n papa mi rasa Udang Galah ni...
papa mi memang peminat tegar Udang dan mee kari...ngeeee
mi, hubby dan papa makan mee kari udang galah...sementara mak pulak makan mee sup udang galah..
menu2 lain pun ada lagi tapi semua menu Ketam dan Udang jela yea....
Airis pulak makan bubur ayam homemade aje...hehe..
tapi mi bagi la rasa udang tu jugak sikit memandangkan dia dah setahun kan...

Jom layan pic Mee Kari Udang Galah ni...
empunya blog pun terliur kejap...ngeee



Mee Kari Udang Galah


Mee Sup Udang Galah

Budak Suka dapat makan Udang ( abaikan gambar mi yang tah pape tu)


Tokwan cakap Sedap...nanti leh datang lagi...


Opah melayan si Airis ( tokwan sedap menikmati mee kari kegemaran)

kacau la mami ni...

Pic bertiga harus ada tapi si kecik ni pandang mami plak..adoi

pendapat mi tentang mee kari ni ok la...sedap...macam Opah buat kata tokwan...
mee sup pun sedap sebab drg guna air rebusan udang buat sup...terasa kemanisan udang pada sup tu..
harga pun ok...tak mahal sangat dan tak murah sangat...drg cas ikut berat Udang Galah tu..
100 gram RM9 kalau tak silap...
next time kalau pegi Shah Alam boleh singgah lagi....

2 ulasan:

lia berkata...

dkt jer akak ni kalau nk p tp x pernah jejak g... hurmmmmm kena p jugak kekdahnyer ni sbb da terliur ;)

achiek anis berkata...

hehe...pegi kak...sedap...tak rugi pegi....:)

Copyright to ACHIEK ANIS
Designed by UMIESUEstudio 2015